Total Pageviews

Friday, August 5, 2011

xtra sensitif

sensitif sungguh..............................ya....mama perasan yg jiwa mama ini menjadi sgt sensitif, malah extra sensitif...kalau sebelum ini mama tak suka menangis terutamanya di hdpn org lain, kini mama tak mampu kawal perasaan sensitif ini lagi..airmata mama jadi semakin murah....................lebih2 lagi kalau yg membuat hati tersinggung adalah suami sendiri..................................ya Allah, mengapa aku jadi begini.....mungkinkah sebab aku terlalu letih menangani pelbagai tugas di tpt kerja dan di rumah...............mungkin aku stress menjaga Yah.....Yah, kau kadang2 mencabar keikhlasanku...............................aku tiada tpt utk mengadu..........awal pagi semalam, waktu bersahur...kau sudah buang air kecil dan besar...kainmu basah.........aku terpaksa memaksamu ketandas.....................waktu sahur tinggal 15 minit dan aku sibuk menguruskanmu.......................!! bukan aku marahkanmu...tapi aku berkecil hati dgn yg lain.................adikmu hanya turun ke dapur jam 5 pagi tatkala aku sudah menghidangkan makanan dan begitu juga waktu berbuka...............apa harus aku katakan?..itu aku masih sabar lagi..............................tapi yg buat aku kecewa, kadang2 aku terasa macam org gaji mereka..............aku sibuk mencuci berakmu sedang yg lain enak menjamu selera..............aku juga sering mati selera sementelah kau berak waktu aku baru mahu bersantap....................................................................................ish, amat berat utk aku tanggung.....aku terpaksa mandi dahulu selepas memandikanmu...............kau suka main air, buat aku basah juga......waktu mencuci berakmu kau tak mau mencangkung.............kau rapatkan kaki....aku terpaksa korek pangkal peha kerana ada najis yg terselit.........kalau najis itu jatuh ke lantai bilik mandi, aku terpaksa kutip dan buangkannya ke dlm lubang jamban...aku bukan mahu mengungkit..sungguh! tapi aku mahu diri aku dihargai oleh org lain...........jgn terlalu mudah menyinggung perasaanku...

Yah, aku tidak salahkanmu...kau insan istimewa.................tetapi kalaulah ada sedikit kewarasan.....kasihanilahaku.....!!!!! kdg2 kau tak mau ketandas selepas puas aku memujuk, tapi kemudian kau terlepas 'sisa2' mu dan membuat aku stress...

semalam aku minta abangmu belikan almari pakaian...abangmu mencuka dan minta wang aruah mak yg aku simpan................abangmu marahkan aku kerana katanya aku pasti tidak akan memberi wang itu kerana aku akan berkata itu duit aruah mak, jadi gunakan utk kenduri atau sedekah mak...........aku mat berkecil hati kerana abngmu bersangka begitu ....apa hak aku utk menghalang dia menggunakan wang itu........?aku hanya tukang simpan.........................hmmmmmmmmmmmmmmm.....kau fahamkah Yah?

2 comments:

notie said...

aku baca luahan hati mu buat aku merembes...besar sungguh dugaan mu. Aku tau berat mata memandang berat lagi bahu memikul tapi kau memerlukan sokongan dari semua keluarga mu agar sama-sama memahami dan sama-sama membantu menguruskan adik iparmu itu terutamanya suamimu.

Sabar banyak2 ya dan mohon pada allah semuga Dia permudahkan dalam segala hal. Aku cuma dapat doakan dari jauh je. Semuga kau tabah ya.

mama aini said...

terimakasih notie krn sokonganmu....aku jadi rindu