Total Pageviews

Tuesday, August 2, 2011

istana impian

siang tadi mama dpt surat dr bhgn pinjaman perumahan.....permohonan mama utk buat rumah dah lulus, tapi mama kena jawab surat itu dlm masa 14 hari..jika tidak, pinjaman akan ditarik balik...hati ini berbelah bagi...antara ingin mencapai impian memiliki rumah sendiri, di atas tanah sendiri, dgn duit sendiri [walaupun loan], pelan dan reka bentuk sendiri nampaknya hanya tinggal impian...indahnya jika dpat meneruskan pembinaannya kerana rumah itu segalanya telah dirancang rapi..anak2 tentu seronok kerana semua ada bilik dan bilik air sendiri..mereka juga akan ada bilik utk study..mama juga ada ruang santai dan ruang hobi..........alangkah....!!Takdir tuhan nampaknya mengatasi segala impian mama......kerana tanggungjwb yg terbeban di bahu mama kini, membuatkan mama mungkin terpaksa mengabaikannya...rumah itu nanti agak jauh, pasti abah [bapa mentua] mama tidak akan mahu ikut, begitu juga dgn Yah...yg sememangnya tidak selesa di rumah lain kecuali rumah ibubapanya ini...Tuhan, masih ikhlaskah aku? siang tadi, dlm kesibukan menyediakan juadah berbuka, Yah muntah2.....rupanya dia sudah minum hampir satu kotak besar santan yg mama simpan dlm peti ais....mama terpaksa berhenti memasak utk memandikannya semula kerana pakaian sudah basah oleh muntah...kemudian mengelap lantai yg kena muntah juga...aduhai....masih ikhlaskah aku?

kerja2 online [kppm/ saps/nkra] yg sepatutnya mama siapkan juga sudah lama tertangguh......Tuhan...sabar lagikah aku? masa di rumah memang amat terhad...bila free, mama pula sudah keletihan...kadang2 terlena di atas kain2 yg berlonggok belum berlipat...Tuhanku...masih redha lagikah aku?

kini, mama jadi seorang yg amat sensitif....sering tersinggung dgn suami mama...walaupun dia memahami dan berterima kasih tetapi kadang kala terlepas juga keegoaannya............Tuhan, masih setia lagikah aku? terkorbankah aku ya Allah......berilah aku petunjuk....

No comments: