Total Pageviews

Tuesday, September 6, 2011

sekadar di pinggiran

sedih ...............esok ptg diorang nak ke klia, hantar syafiq yg akan terbang ke jordan jam 8 mlm......wah, pakat elok nampak....nak pi satu kereta......kereta sape lg kalau bukan kereta kami......ewah2..cah dan suami, ani dan suami, abah dan suami mama.....tak sorang pun tanya kalau2 mama teringin nak pegi sama....sampainya hati diorang....

tak pe, tak pe, tak pe...................................mama mengalah lagi....dah mama agak, apa2 pun nanti,,,persoalannya tetap sama, iaitu.................................................sape yg duduk rumah ni? ha  yg duduk rumah ni lah yg kena tinggal jaga yah..................................................mama tahu dah.....!!!

mama tak kisah kalau ani, abah dan suami mama nak pegi..tp cah? ish, kalau hari2 lain memanjang sibuk, tak sempat jengah yah langsung....bab berjalan free lah pulak...tak pe....diorang tu adik-beradik ayah syafiq..mama ni siapa....cuma kakak ipar ayah syafiq je....cuma boleh jaga yah je..yelah yah kan adik ipar mama..bukan adik diorang......

tak pe, tak pe, tak pe........mama tak nak komen lagi.....banyak komen banyak dosa....banyak dosa kurang pahala..kurang pahala, sia-sia saja............................................tak pe, tak pe, tak pe........inilah agaknya makna ungkapan sekadar di pinggiran.....

susahlah kalau bersaudara dgn org2 yg tak de perasaan..........................................ya Allah ya Tuhanku..............berilah aku kekuatan....!!!!

4 comments:

notie said...

Emmm dah agak dah...Dah macam cerita dalam drama swasta je. Depa hanya fikir nak senang dia org je...hish hish kesian ko.

Aruah abang ipar aku dulu pun selalu buat akak aku yg keje nurse tu camtu. Bila keluarga dia susah selalu susahkan akak aku tapi bila keluarga dia ada dapat kesenangan sikit tak ingat pun nak bagitau atau libatkan akak aku...makan hati akak aku tau dulu2.

Aku ada 2 abang ipar org melaka dan 2 adik ipar org melaka. So far yang selalu buat akak aku susah seorg je yang lain ok. Emm entahle tak tahu nak cakap. Yang seorg abang ipar aku ok tapi adik beradik ipar duai akak aku yg selalu cari pasal. Tu pun akak aku kena sabor banyak2 masa dulu2 la ni semua dah sedar dah. Tapi depa memang kalau cakap hush laser saja. Bukan aku kata org melaka teruk tapi ini hasil pengalaman aku dgn ipar org melaka.

Sabar banyak2 ya aini... memang lah aku rasa cah akan selalu buat ko macam tu. Maklum le anak bungsu terlebeh dimanjakan tu yg bila dah besor jadi macam tu. Apa lagi ada akak ipar yang tak banyak cakap macam ko lagi di bulinya. Sabar ya. Kuatkan semangat. Kecil2 hati ni kadang ko kena ignore je sebab aku rasa ko akan selalu di kecilkan hati sejak jaga Yah ni. Apa pun jaga kesihatan ko juga ya.

mama aini said...

mlm td aku rasa mcm nak tepon ko nak mengadu..tp dah tgh mlm takut ganggu...aku kuatkan hati luahkan rasa pd suami aku....aku buat skrip drama aku...aku buat2 tanya kol brp nk g, sapa yg g.....laki aku jwb le...pastu aku pun ckp, tak de pun org tanya aku ke pelawa aku ek...aku dh agak....aku jgk yg tinggal...smpi hati...yelah, aku ni kakak ipar ayah syafiq je, mcm kakak ipar yah....korg adik-beradik....pegilah....kalau aku jadi yah, aku confius...sape ek
sebenonya adik-beradik aku...nape aku asyik ngn kak ipar aku je...

laki aku terduduk....berubah muka dia..dia peluk aku..aku dah menggigil thn marah..lagi kuat dia peluk, lagi kuat aku menggigil....setitik air mata pun tak jatuh....aku keraskn hati...

laki aku mintak maaf berulg kali....pastu dia call adik2 dia....bpk dia pulak backing cah....hancur hati aku....bpk dia ckp, kalau kitorg tk nk jg yah, biarle dia anto yah ke rumah kebajikan.....

tgh mlm cah balik..laki aku nasihatkan dia...suruh jg hati aku...syahdu..laki aku lak yg menangis merayu kat cah...aku tak masuk campur...aku cuma dgr cah nangis....

aku terkebil2 tak leh tido smpi 3 pg.....

notie said...

wow....drama swasta ni beb.... bagus juga ko buat skrip drama lagu tu sekurang-kurangnya Am sedar. Tu pun sebenornya beruntung depa dapat akak ipar macam ko yg sanggup tolong akak dia dan abah dia. Tu pun FIL ko lupa agaknya kan dia juga yg ajak ko duduk dgn dia. Biasa le bapa mesti pertahankan anaknya padahal anaknya lupa tanggungjawabnya.

Kalau dalam drama swasta selalunya menantu jadi jahat ni dapat menantu baik masih tak sedar juga. Hish hish tu lah kan dunia. Sayangkan anak bungsu seabab org ngadukan perihal buruknya sampai sanggup nak antar anak yg tak sihat ke rumah kebajikan. Aduhaiiii

Bertabah lah ye aini...episod drama swasta akan berterusan lepas ni jika ada adik-adik ipar ko yang akan memberontak atau tak puas hati kena tegur abangnya. Mudah-mudahan cik abe ko lebeh memahami dalam menyelami hati nurani isterinya yang dah berpuluh tahun hidup bersama. Amin

mama aini said...

tima kasih not...aku tak tau sampai bila aku boleh berthn....mungkin FIL aku tak suka org 'kacau' anak dia..tak leh usik....psl tula dia sendiri tak berani nak tegur anak dia tu....mlm ni laki aku ajak balik rumah kitorang..dia bgtau cah ..mintak cah tido umah bpk dia...cah bole pesan kat aku, tunggu sampai dia balik...dia nak gi open house kwn dia...puas aku tunggu ampai kol 10...at last aku balik je..aku tinggalkan yah yg belum mandi dan kencing dr jam 3 ptg td....sbb puas ajak, dia degil, melawan nak pukul aku...bio le yah kencing tgh mlm ke, kol 3 pg ke...bio cah rasa perit payahnya nak layan kakak dia tu..