Total Pageviews

Monday, September 12, 2011

dugaan baru,,.....oh tidak!!

siang tadi mama ke pejabat sekolah, uruskan hal2 berkaitan pepriksaan upsr yg akan berjalan...tetiba kerani sekolah kata, ada org dr kedah call mama.......katanya kawan lama mama...kerani tu[zah] pun dgn lurusnya bg no h/phone mama kat 'kwn lama' mama tu......zah tanya kot2 ada call utk mama..mama kata tak tau sbb mama tinggalkn h/bag kat dlm bilik panitia........................mama sibuk uruskan dewan periksa....

oleh sbb curious nak tau siapa gerangan kwn lama tu, mama cek la phone........................ ada sms....................alamak, rupanya betul2 'kwn' lama......................kwn yg pernah bertakhta dihati suatu ketika dulu.....tp oleh sbb salah fhm, kami putus hubungan......................entah dr mana dia dpt no tepon sekolah.....sibuk lak tanya psl mama......ish, kalau drama swasta dah dpt mama bayangkan skripnya.....mesti complicated....tapi, insyaallah, mama masih mama......mama delete terus sms tu mcm mama pernah deletekan namanya dlm hidup mama 20 tahun yg lalu....

tuhan betul2 nak uji mama....dlm keadaan fikiran mama yg masih serabut ni, hamba Allah tu tetiba je muncul semula.......fuh, dugaan baru ni........oh tidak!!! Ya Allah berilah aku kekuatan.....................!! Dulu hati ini akan berdebar setiap kali menerima surat2nya, setiap kali terpandang wajahnya, setiap kali tersebut namanya................................hari ini debaran itu berulang pabila membaca smsnya yg berbunga2.......................................Tuhanku............ampunilah aku...!!

3 comments:

notie said...

Wahhhh camne orang tu leh tau ko kat melaka ek... cikgu juga kan? Kalau tak salah aku dulu ko penah citer sebelum ko clash dan Am tackle ko berkali2 sampai ko tewas akhirnya dan terima Am. Fuh tak sangka dia ingat kat ko lagi. Fuyoooo cinta pertama mesti ada getarannya walah hanya sebaris ayat.

mama aini said...

entahla not, misteri juga dr mana dia dpt tau aku kat sekolah tu....tp dia ni yg aku pernah kenal mmg berani orgnya...baru kenal dah berani dtg umah aku, jumpa mak bpk aku.....lps tu siap siasat psl aku dpd kwn aku, classmate msa sek ren..yg kebetulan satu maktab ngn dia..byk benda psl aku yg dia tau sebelum aku 'jatuh' cinta kat dia..smlm dia sms lg...aku mmg tak lyn, cuma aku takut klu tetiba dia terpacul je cari aku kat melaka..ish seraaaammmmm.....mintk2 dia tak seberani itu lg...

notie said...

Walaupun tiada jodoh tapi kenangan bersamamu tu tetap dlm lipat dan ingatan. Apa lagi kerana kesilapan semlm ianya tetap mengamit perasaan. Chewah. Aku rasa dia rindu kat ko apa lagi masih ada secebis tanda sayang kat ko dulu. hehehe