Total Pageviews

Wednesday, September 7, 2011

drama minggu ini

jam 10 mlm.....................bermula babak2 drama minggu ini antara mama dan suami..................babak seterusnya suami dan abah, babak ketiga suami dan ani, babak keempat suami dan cah...........................mama cuma terlibat dlm babak pertama ...babak2 lain mama tak masuk campur........hebat skrip drama tu.....................kesannya, mama tak dpt melelapkan mata sehingga jam 3 pagi......

pagi sebelum ke sekolah, mama nampak pintu rumah cah terbuka..........................maknanya cah dah cuba berubah......................................cuba bangun awal, cuma belum cuba dtg rumah abah utk bantu mama yg selalu kelam-kabut uruskan makan-minum keluarga dan uruskan kencing berak yah....

ptg tu, menyaksikan episod seterusnya di mana  balik sekejap hantar lauk sbb mama tak sempat masak pagi tadi, lepas tu bergegas balik ke sekolah kerana ada mesyuarat dan kelas intensif ......ani sampai rumah abah jam 2.45 ptg sehabis waktu kerja....................masak bubur nasi abah dan tunggu rumah...ani tak jadi ikut ke klia.....cah juga tak ke klia tapi balik lewat.....lepas magrib baru sampai rumah..............kemudian keluar semula....jam 10 cah dtg cuba pujuk yah ke tandas tp disambut dgn amukan yah...

sinopsis drama tak payahlah mama ceritakan...biarlah semuanya tersimpan rapi dlm 'kabinet' hati mama...mama percaya akan ada lg episod2 drama berikutnya selepas ini.................................

3 comments:

notie said...

Drama swasta kehidupan. Sabarlah ya. Akan ada dugaan seterusnya nanti jika bapa mertua ko tak puas hati. Kena tebalkan dan keraskan hati lah selepas ni. Simen konkrit tebal-tebal di hati mu. Mudahan Am sentiasa teguh di belakang ko dalam menghadapi cubaan mendatang. Amin

mama aini said...

amin...........kawan2 sekolah aku tak ramai yg tau psl aku.....mana yg baru tau tu, ada yg menitik air mata jgk...masing2 kata aku kuat...alhamdulillah...cuma aku rasa prestasi aku kat sekolah makin teruk...asyik la ngantuk n letih...semalam aku tido kat bilik kaunseling..tak thn sgt...tiba2 gb lalu pulak..tapi aku selamba je...nasib baik dia tak marah psl ada sorang kwn aku kata aku tak sihat......

notie said...

Mungkin boleh bincang dgn Gb kut leh kurangkan aktiviti sekolah ke apa.. Ya lah nak ter kejor sana sini nanti badan ko juga yang tak terkejor. Tak pun mungkin boleh ambil kelas yang bukan kelas peperiksaan jadi stress nak mengajor budak exam takde lah sangat macam sekarang ni. Apa pun jaga kesihatan ya.