Total Pageviews

Saturday, June 11, 2011

Rindu Yg Panjang

rindu............kenangan di asrama membuat mama rindu. rindu suasana seronoknya, rindu kat kawan2. kalaulah masa boleh berputar kembali, ingin rasanya mama kembali remaja, kembali tinggal di asrama dgn kawan2 yg sama dan membetulkan semua yg kurang menyenangkan menjadi kegembiraan.

tahun lepas rindu mama terubat juga dgn pertemuan demi pertemuan. pertemuan pertama dgn Noty. kawan mama yg seorg ini memandu dr putrajaya ke melaka dan berusaha mencari rumah mama sampai dapat. bertuah mama dpt kawan mcm ini. terima kasih tak terhingga mama ucapkan atas keikhlasannya itu.

sekitar mei 2010 pula, mama bertemu Norkh di JB. Masa tu mama berkursus induksi SSM [naik gredlah kononnya] selama dua minggu di Hotel Seri Malaysia, Larkin. Hari itu mama dpt pelepasan keluar sempena hari guru. mama ke bandar baru uda utk ziarah mak angkat mama yg juga guru senior waktu mama posting di jb. Norkh dan suaminya sanggup cari mama di uda dan kami bertemu melepaskan rindu.

minggu lepas 6 jun 2011, satu lagi sejarah pertemuan tercipta. kali ini Noty bawa mama ke kluang utk bertemu Cikgu Bedah, bekas ustazah dan warden asrama. di situ kami jumpa Norkh dan kak Quratuaini. terima kasih Noty krn jadi supir mama..hehe...akhirnya terlerai jua rindu yg panjang....................

No comments: