Total Pageviews

Sunday, February 15, 2015

Siapa Bertakhta Dalam Hati ?


Firman Allah Ta’ala:

Katakanlah: “Jika bapa-bapa, anak-anak , saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khuatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai daripada Allah dan Rasul-Nya serta berjuang di jalan-Nya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusan-Nya”. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasiq.
(At-Taubah: 24)

Image result for cinta Allah
Kecintaan kepada Allah pasti membuahkan cinta kepada teman hidup dan keluarga. Cinta insani itu adalah buah daripada cinta kepada Allah.
Image result for cinta Allah
Kecintaan kepada teman hidup dan keluarga, perlu didasari cinta kepada Allah.

Kebahagiaan bergantung kepada apa yang menjadi neraca nilai. Andai syara’ diambil sebagai neraca nilai, kebahagiaan anugerah Allah pasti bersama.
Image result for cinta Allah Image result for cinta Allah
Kebaikan adalah apa yang syara’ tetapkan sebagai baik. Keburukan adalah apa yang syara’ tetapkan sebagai buruk. Kehidupan dan interaksi indah dihiasi dengan nilai Islam.

Tiada ketaatan kepada makhluk dalam perkara maksiat kepada Pencipta, Allah Al-Khaliq.

Harta pula adalah ujian. Andai dimanfaatkan ke jalan Islam, jalan dakwah ilAllah, adalah amal yang akan menghadirkan cinta Allah. Jika yang sebaliknya berlaku, pasti mengundang kemurkaan dan azabNya.

Semoga redha dan cinta Allah sentiasa bersama kita, kerana itulah yang penting buat kita.

By: Putera-Islam.com
Image result for cinta Allah

No comments: