Total Pageviews

Friday, November 29, 2013

syukur ya ALLAH...................

Alhamdulillah..................syukur ya ALLAH
Kerana-MU aku masih bernafas sebaik aku terjaga dari tidurku,
Terima kasih ya ALLAH, kerana mengizinkan aku hidup di dunia ni,
Syukur ya ALLAH kerana-MU aku masih mampu mengingati-MU,
Kerana-MU anak-anakku sihat walafiat dan masih taat dan mengasihiku,
Kerana-MU suamiku masih berdiri disisiku, mengasihiku, menjadi pendengar setiaku, menerimaku seadanya, menjagaku sewajarnya......
Terima kasih ya ALLAH kerana mengurniakan aku sahabat-sahabat yang mengingatkan aku kepada-MU
Terima kasih ya ALLAH kerana menjauhkan aku dari sahabat-sahabat yang mementingkan diri sendiri


Ya ALLAH...sesungguhnya aku ini hamba-MU yang kerdil, yang lemah, yang hina, yang jahil....
KAU berilah aku kekuatan, kesabaran dan kemuliaan
KAU izinkanlah aku mencari hidayah-MU, ilmu-MU,
Berilah aku kekuatan, kemampuan untukku menyampaikan ilmu
KAU jauhkanlah aku dari sifat-sifat mazmumah
KAU kekalkan aku dalam istiqamah

YA ALLAH....................., aku tidak layak ke syurga-MU
Namun aku juga tiada upaya untuk ke neraka-MU....
Ampunkan aku ya ALLAH kerana banyak meminta
Tetapi hanya ENGKAU tempat aku memohon pertolongan
TERIMA KASIH YA ALLAH....diatas nikmat dan kurniaan-MU



YA RABBI,, JADIKAN AKU WANITA HEBAT..
Wanita yang mampu membalut LUKA HATINYA dengan KESABARAN..
Wanita yang mampu meredam AMARAH dengan ISTIGHFAR.....

Wanita yang mampu menghapus DENDAM dengan MEMBERI MAAF..

Wanita yang mampu BERTERIMAKASIH atas segala nikmat Allah dengan BERSYUKUR..

Wanita yang mampu menerima KETETAPAN Allah dengan DOA DAN TAWAKKAL.

Kerana baginya..
Apapun yang hadir dalam kehidupan tiada yang sia-sia..

ALLAH telah mempunyai rencana baginya.
Dan ALLAH Maha Tahu apa yang terbaik untuk hamba_NYA.

Ya ALLAH..
Jadikan Para Wanita Yang Membaca Catatan Ini Wanita-wantia Yang HEBAT..

Menjadi Wanita Yang Selalu TAAT.

Menjauhi Perbuatan MAKSIAT.

Dan tidak gemar melanggar SYARIAT.

Aamiiin Ya Rabbal'Aalamiin
Wanita yang mampu menghapus DENDAM dengan MEMBERI MAAF..

Wanita yang mampu BERTERIMAKASIH atas segala nikmat Allah dengan BERSYUKUR..

Wanita yang mampu menerima KETETAPAN Allah dengan DOA DAN TAWAKKAL.

Kerana baginya..
Apapun yang hadir dalam kehidupan tiada yang sia-sia..

ALLAH telah mempunyai rencana baginya.
Dan ALLAH Maha Tahu apa yang terbaik untuk hamba_NYA.

Ya ALLAH..
Jadikan Para Wanita Yang Membaca Catatan Ini Wanita-wantia Yang HEBAT..

Menjadi Wanita Yang Selalu TAAT.

Menjauhi Perbuatan MAKSIAT.

Dan tidak gemar melanggar SYARIAT.

Wanita yang mampu menghapis DENDAM dgn MEMBERI MAAF
Wanita yg mampu BERTERIMA KASIH atas segala nikmat ALLAH dgn BERSYUKUR
Wanita yg mampu menerima KETETAPAN ALLAH dengan DOA DAN TAWAKAL
Kerana baginya apapun yg hadir dlm kehidupan tiada yang sia-sia
ALLAH telah mempunyai RENCANA baginya
Dan ALLAH MAHA TAHU apa yang TERBAIK untuk hamba-NYA

YA ALLAH...................
Jadikan sahabat-sahabatku dan para wanita yang membaca catatan ini wanita-wanita yang HEBAT
Menjadi wanita yg selalu TAAT
Menjauhi perkara maksiat
Dan tidak gemar melanggar syariat
Jadikanlah kami umat-umat yang terbaik dikalangan umat yang KAU KASIHI DAN REDHAI...
Amin, amin Ya Rabbal-alamin.....

2 comments:

notie said...

Amin. Semuga aku yang membaca juga turut sama berdoa dan mudah-mudahan Allah SWT memakbulkan doa setiap yang membaca doa tersebut. Amin

mama aini said...

Amin.......semoga kita sama2 dapat manafaat bagi setiap doa yg kita pohon dan bagi setiap doa yg ALLAH kabulkan....

kita ni cuma insan yg menumpang segala kemudahan yg dipinjamkan-NYA...