Total Pageviews

Thursday, April 26, 2012

teringin


Teringin


Artist: Shima
Sesekali ku rasa teringin
Melewati hatimu yang dingin
Mendengar keluh resah
Semenjak kau kehilanganku

Tiap kali ku cuba hampiri
Makin deras degup jantung ini
Diranjang kian sepi
Ku sendiri...

Sesungguhnya tewas menghadapi
Malah ku akui sepi menghantui
Paling tidak berilah peluang
Ku berterus terang

Adakala ku rasa teringin
Bermesra denganmu bagai waktu dulu
Tapi bilakah semua ini
Akan jadi pasti bukan lagi mimpi
Kasihani diriku...

Ku wanita dengan airmata
Bukan untuk meminta simpati
Sekadar melepaskan
Rasa hati....

Ku mengharapkan...
Jendela hati...
Terbuka lagi...
Oh.. oh.. oh...
 
teringin betul untuk ambil cuti panjang...rasa nak saja pergi jauh, jauh dari 'ksibukan' dan 'semak-samun'......teringin nak lepak sorang2 melayan perasaan....teringin juga nak keluar dari rasa bersalah, rasa resah dan rasa tidak selesa ini..................teringin betul ....betul2 fikiran, minda kini sedang terganggu sehingga mengakibatkan badan rasa lesu dan letih..semua serba tak kena......gelisah, resah.....teringin nak rasa tenang semula..........buntu!!

2 comments:

notie said...

Aku memang sungguh-sungguh kesian kat ko tapi apakan daya aku nak menolong. Kalaulah masalah ko boleh di hilangkan dengan petik jari "ting" semua hilang dah lama aku buat.Tapi apakan daya ianya tidak semudah itu.

Tak lama lagi kan ko akan menjadi tetamu Allah dan semasa tu ko akan berehat dari menjaga Yah jadi sekarang ni kau persiapkan lah diri nak ke rumah Allah tu.

Kan sana nanti kau doalah banyak-banyak di samping beribadah kepada Allah kau mohon lah apa jua yang kau rasa kau inginkan. Semuga Allah maha mendengar dan mempermudahkan apa jua rintangan kau. Kau kena perkuatkan diri aini, tabahkan hati dan kalau rasa tak tertanggung hah pi lah kaunseling tu semuga tanggungan perasaan di dalam tu dapat di luahkan bukannya hanya memendam dan membekam di jiwa. Bahaya tu. Apa pun aku tetap doakan semuga ada jalan yang terbaik buat dirimu sekeluarga. Amin

mama aini said...

yelah notie, mungkin ini ujian Allah utk aku..Dia nak tengok aku sabar ke tidak. Kalau kat sini tak sabar,apalagi kat sana nanti. Tapi kan, aku mmg dah tak mampu nak sabar lagi. Kalau adapun cuma tak sampai 50%. itupun sbb aku kesian kat laki aku je...dik dia dah cari org gantikan epi, tapi tak dapat..yelah, bukan senang nak jaga oku, lebih2 lagi mcm yah..kalau yg diam terlentang tu mungkin senang juga. Yah ni lebih kpd mental..hmmm...tunggu jelah apa yg akan berlaku seterusnya.