Total Pageviews

Saturday, April 13, 2013

Al-Fatihah

Al -Fatihah buat bonda kepada sahabatku Notie...  Awal pagi hari Rabu 10 April lalu mama terima sms Notie menyatakan tentang kembalinya Allahyarhamah ke rahmatullah...



Mama cuba call dia berkali-kali malangnya tidak berangkat.  Mungkin dia sibuk.  Mama ingat nak juga ajak abang ke rumah ibunya di Muar tu bila2 ada free.  Tapi tak mengapalah, mungkin belum rezeki mama nak ziarah ke rumahnya.  Mama harap Notie tabaj dan sabar dengan qadha' dan qadar Allah.  Kita yang masih punya ibu, sentiasalah ingat kat ibu masing2.  Sering2 telefon atau jenguk tanya khabar. 

 

Selain itu selalu2 lah doakan kesejahteraan ibu kita.  Pengalaman membawa ibu ke Mekah musim haji yang lalu masih segar diingatan...



Mama selalu berharap agar amalan ibu dan mama di sana diterima oleh Allah swt.  Segala kekurangan dan kepayahan yang kami tempuh adalah ujian kesabaran terutamanya buat mama.  Semoga Allah terima segala urusan dan amalan mama itu dalam menjaga ibu yang sering tidak sihat sepanjang berada di Mekah.



Buat Notie; usah terlalu sedih atas kehilangannya.  Kau masih ada insan2 yang menyayangimu, adik-beradik, anak2 buah dan sahabat2 mu yang Insyaallah akan selalu ada dan peka.  Kalau kau rindukan ibumu, bila2 masa saja kau boleh menumpang kasih ibuku.  Anggap sajalah kita ini bersaudara.  Aku selalu redha kau menjadi antara insan yang aku sayangi.

No comments: